Lovisen e förskyld....

*nys och host* låter det från Lovis!
Förskylningstider ja :(
Men vi har varit otroligt förskonade från alla sjukdomar här i familjen! *peppar peppar*
Lovis har dock haft feber i helgen, men jag tror att det har att göra med hennes tänder i överkäken som tycks vara på g. Har sett att de kommit längre ner under tandköttet.
Hon fick ju sina första 2 när hon var 4 månader så vi har änna väntat nu på de andra!

Tror banne mig att vi har en liten latis här hemma oxå....preciiiiis som sin mor...ja jag erkänner ;)
Hon vägrar att ställa sig upp efter saker, hon vägrar att krypa...hon bara ålar sig fram likt en militär på bootcamp! ;)
Tycker det är lite dax nu, eller? Ser i föräldragruppen jag är med i på nätet att de flesta majbarnen näst intill springer fram! De går med gåvagnar, kryper ordentligt i full fart, reser upp efter allt mm mm.
Är det bara jag som har ett "lat-barn" eller är hon sen i utveckligen?
Sitta gör hon bara någon minut innan hon dunsar ner i golvet....uuutan att ta emot med händerna så hon slår i huvudet.
Jisses, Leo han satt när han var 5,5 månader. Men de e klart, han va lite rundare oxå ;)
Nä, ska nog inte oroa mig eller stressa upp mig i onödan.....det kommer väl snart.....förhoppningsvis!

Idag iallafall ska jag ta o greja om lite i hallen....igen....mmm....men det två barn och en mamma som älskar jackor & skor så får man göra det ibland för att få plats med alla grejjor ;)
Köpte ju hatthyllor på ikea i våras och bara en har kommit upp på barnens vägg.
Åh, vill så gärna ta bort det fula golvet oxå! Det är ljus boklaminatgolv! Jag haaaatar laminatgolv!
Under är ju sååå fint trägolv...men det måste ju slipas o sånt. Och det gör vi helst när vi kan öppna dörren utan att frya ihjäl! Tänkte fixa till med skifferplattor precis innanför dörren, så man slipper o förstöra trägolvet där. Hittade ju en mängd med plattor i trädgården när vi flyttade in. Jättefint!

Nä, nu tjoar Lovis så jag får avbryta ;)

Ha en bra dag!!
O kul att det är lite fler som läser nu ;) Kram på er!


Hatthyllan som ska upp ;)


Kommentarer
Postat av: Kimzan

Hej gumman, du behöver inte oroa dig för Freja är likadan.... varför ska man krypa när man kan rulla?? dessutom är Lovis och Freja så att dom rullar och en springer dom, vem har sagt att man prompt måste krypa?? ;)



2009-01-29 @ 10:59:15
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Marita & Nova

Hej!

Ja, jag vet, jag höll igen riktigt ordentligt.. =P



Hoppas att lillans feber försvunnit. (kanske har det ploppat ut nån ny tand?)



Haha, latmask-bäbis.. =P Nova är allt bra bekväm av sej emellanåt oxå, då ska man bära på henne heeeela tiden. Värsta bär-fisen. =P Men hon kan allt om hon bara vill.. Kryper ordentligt nu, å ställer sej upp överallt. (och ramlar..) Hon är minsann inte rädd för nånting å verkar ALDRIG lära sej att det gör ont att ramla å att man borde försöka vara lite försiktig.. =P

Du ska se att Lovis kommer på det där snart hon oxå.. Eller så hoppar hon över krypandet. Hon kanske bara sitter å väntar på att tiden ska gå så att hon kan få börja gå omkring istället.. =P



Ska vi ta å boka en fika nåndag snart?



*kram*

2009-01-29 @ 12:19:27
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: Marita & Nova

Ja, så var det en ny dag, å man ska försöka vara pigg å alert, fastän man inte fått sova alla sina timmar.. (gnäll gnäll) Haha.. Nova somnade 01.15 ungefär.. å vaknade 9.20 imorses igen. Puh! Det ÄR faktiskt ganska många timmar, men inte lika många som man är van vid ju.. =P



Javisst, det blir väl bra nästa vecka.. Jag (vi) kan oxå alla dagar.. =)

Vi får höras av om det..



*Kraam*

2009-01-30 @ 14:21:43
URL: http://stjaernfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0