Lovis dop!

Ja då har vi klarat av Lovis dop!

Det var i lördags i Trollhättans kyrka, där både jag & Leo är döpta...är dessutom vidga där jag o käre maken :)

Det var en superfin o solig dag som tur var!

Sandra & Anders var gudföräldrar och de skötte rollen med bravur!

Det blev lite känsligt både för mig o Sandra o tårarna kom flera ggr....våra historier gör att man blir extra känsliga just vid sådana här tillställningar.

Lovis har en tillväxtperiod då hon bara äter o äter nu så inne i kyrkan blev hon akut hungrig igeeeen, så Michael fick springa o hämta flaskan, då blev hon nöjd o vi kunde äntligen höra vad prästen sa ;)
Att få vatten på huvudet reagerade hon inte på alls o prästens mjuka röst blev hon lugn utav :)

Vi hade valt psalmerna 606: Det gungar så fint och 791: Du vet väl om att du är värdefull. 2 underbara psalmer! Tårarna rann spec. när 791 sjöngs, den betyder lite extra för mig.
Sen läste jag några ord som jag skrivit till Lovis:

Älskade lilla Lovis ♥

Vår vackra dotter, brorsans söta lillasyster.
Om du bara visste hur efterlängtad du varit.
Efter lång kämpan, smärta och förhoppning kom du till oss
som från ovan en solig majdag.
Lyckan var obeskrivlig och vi kan nästan inte tro det
än idag, att du är just vår dotter!
Dina nyfikna blå och ditt underbara leende värmer
våra hjärtan enormt!
Kan inte få nog av att bara sitta och titta på dig.
Titta på vårt mirakel, vårt hjärta och vår kärlek.
Du är vår gåva och det är en stor ära att få vara dina föräldrar
och din bror.
Vi ser fram emot att få föjla med dig på
resan genom livet.
Livet som har så mycket att ge dig!
Vi finns här för dig nu och för alltid.

Älskade lilla Lovis ♥

Kan säga att gråten satt i halsen då med....vårt lilla mirakel!!!!

Efteråt bjöd vi på mat & tårta hemma i trädgården.
Allt var så lyckat och hon fick jättefina gåvor från våra nära & kära.

Här kommer några bilder....har dock inte fått alla bilder än från de andra som tog.



Gudmor Sandra o hennes dotter gör Lovis iordning.



Maken fick hjälpa Gudfar Anders med slipsen ;)



Redo för "dopning"!



Sötnos!



Den underbart goda tårtan som Gudfar Anders mamma gjort! *mums*



Min mormor, Lovis mormormor Siv. Underbaraste mormor!! ♥

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vilket fint dop! Och söt sessa. :-)

Tårtan var också underbart vacker, hoppas du inte tar illa upp om jag "stjäl" tårtidén till Vides dop...eller försöker mig på nåt liknande kanske vi ska säga! Ifall han nu nångång blir döpt, stackarn...

Kram!

2008-09-03 @ 21:15:08
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: JennyPenny

Vilken liten gullunge ni har! Så fin! Vi valde också rött på bandet till vår lilla docka, roligare än rosa som alla andra har!

2008-09-03 @ 22:34:19
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/
Postat av: Elin A

Åh vad fina bilder från dopet! Jättefin vers du skrivit till er Lovis. Ha det så bra. Kram från oss.

2008-09-07 @ 10:27:16
URL: http://ellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0