Första advent :)

Åh, vad jag älskar denna högtid...älskar verkligen hela december med allt julstök & julstress!
Sommar med midsommar, bad, sol & semester i all ära...men jul är ändå JUUUL :)

Idag har jag piffat o blingat så gott det går med 3 killar stökandes på övervåningen och en liten snorig och gnällig tös på armen. Allt går om en bare vill ;)
Mannen i mitt liv har jobbat helgen. Sååå dödstråkigt, men det ger bra klirr i kassan. O det behövs! Jisses, att äga ett hus som behöver renoveringar eee inte billigt. Sen att man e en liten inredningstok blir ju inte bättre. E inte mycket för dyra saker så, men många bäckar små!

Skulle igentligen varit med o sjungt med kören i kyrkan idag, men hade ingen barnvakt. Mor o far har dratt utomlands de gottegrisarna! I 2 hela veckor ska de vara borta...hur i jesu namn ska jag klara mig ;) Jag är mammaberoende *snyft*
Första veckan nu ska de vara på Teneriffa och andra veckan ska de på kryssning runt om i de varma goa länderna. Kunde jag inte fått följa med?

Jaja, åter till sång....jooo jag har börjat i kör. Det var ett visst antal år sedan som jag slutade i alla mina körer så nu vart jag sugen igen. Det är iofs en kyrkokör och vi sjunger mycket psalmer å visor och jag är ju inte direkt troende. Men de har inte ställt frågan än om jag är kristen och tror på gud. Så jag säger inget. Huvudsaken är att jag sjunger bra..eller *ops*..va jag för skrytig nu eller? ;) *hehe*
Nädå, jag sjunger väl okej. Kan hålla tonen o allt det dära :)

Imorgon ska vi ut i kompisens skog o leta utegran att sätta juleljus i. Det är ju så mörkt uppe på vårat lilla berg på baksidan så en gran med ljus i blir perfekt.
Ska passa på å plocka lite granris o tallris oxå för att slänga på mina rosor, göra kransar och sätta i utekrukorna. Jaaaa det är mycket med jul nu *s*

Slänger in några foton på våra underbara o vackra kids. Ett försök till julkort var det tänkt men fortsätter nog lite mer med det dära ;)

Kram på er & trevlig advent!

Ps! Tack Marita & Jenny för att ni läser! Läser era bloggar oxå ska ni veta :)






Kommentarer
Postat av: Marita & Nova

Hejsan hoppsan! =)



Jasså, hon blir fällkniv? hihi.. Ja, men hon är väl lång..? Inte lätt att hålla uppe hela överkroppen då ju.. Nova är ju liten å knubbig.. haha.. Stabil. =P Å dessutom har hon värsta Beyoncé-rumpan med blöjan på.. Haha.. Goa ungar vi har.. =)



Vi får ta å träffas snart tycker jag. En fika någon dag kanske..? Är så nyfiken på hur Lovis har blivit/är nuförtiden.. var ju sååå längesen..



Nej. dags att sova nu. Gäääsp.. =P



Ha det så bra! Massa kramar!

2008-11-30 @ 23:01:22
URL: http://stjaernfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0